Drukuj stronę

Wydarzenia

V Forum Rynku Spożywczego i Handlu - Warszawa, Hotel Sheraton (15-16.09.2012)

V Forum Rynku Spożywczego i Handlu będzie największą w Polsce konferencją dedykowaną sektorowi spożywczemu oraz handlowemu. To doroczne spotkanie przedstawicieli największych przedsiębiorstw producentów, przetwórców i dystrybutorów żywności w Polsce a także sieci handlowych. Konferencja organizowana przy współudziale organizacji branżowych, przedstawicieli rządu oraz osób mających realny wpływ na zmiany w sektorze spożywczym i handlu w Polsce. Także Barbara  Kamińska-Szuba, Prezes PAIWG, organizacji wspierającej polski eksport w Austrii, będzie obecna na tej konferencji.

Piąta edycja Forum Rynku Spożywczego i Handlu potrwa po raz pierwszy dwa dni, podczas których omawiane będą poniżej wymienione zagadnienia m.in.:

Dzień I -15 października

Przemysł spożywczy, rolnictwo, handel - sektory, które uratują polską gospodarkę?
- Kondycja sektora spożywczego i handlu w Polsce po 5 latach światowego kryzysu
- Światowy kryzys - wyzwanie czy naturalny element działalności biznesowej
- Biznes na wysokich obrotach w perspektywie kolejnych lat dekoniunktury
- Stymulacja innowacyjności firm oraz rozwoju branży spożywczej i handlowej
- Bariery w prowadzeniu biznesu - rozwój przemysłu spożywczego i handlu

11.30-13.30
Finansowanie rozwoju firm spożywczych
- Branża spożywcza w oczach banków - kto może liczyć na kredyt?
- Inwestycje firm spożywczych w warunkach spowolnienia gospodarczego
- Jak finansować inwestycje - kredyt, obligacje, giełda
- Ufaj, ale kontroluj - jak sprawdzać wiarygodność partnerów biznesowych?
- Pozabankowe źródła finansowania rozwoju fundusz VC i PE

11.30-13.30
Biznes bez barier - biznes bardziej konkurencyjny
- Jeden urząd, lepsza koordynacja - kontrola jakości i bezpieczeństwa żywności
- Handel i przetwórstwo - jasne zasady współpracy partnerów biznesowych
- Wymagania sieci handlowych wobec dostawców - nowe trendy
- Nakłady na badania i rozwój - ulgi i dofinansowanie ze strony państwa
- Prawo gospodarcze, prawo pracy - uproszczenia i uelastycznienie procedur

11.30-13.30
Nowe technologie w zarządzaniu produkcją - inwestycje w oszczędności
- Nowe technologie w przetwórstwie oraz produkcji żywności i napojów
- Planowanie i optymalizacja procesów technologicznych
- Efektywne zarządzanie produkcją w branży spożywczej
- Systemy IT - budowanie konkurencyjności poprzez systemy informatyczne
- Automatyzacja procesów produkcji, pakowania i logistyki
- Efektywność energetyczna w branży spożywczej

14.00-16.00
Eksport i inwestycje zagraniczne polskich firm spożywczych
- Potencjał rozwoju eksportu na rynki odlegle (Brazylia, Chiny, Indie, Afryka)
- Współpraca eksportowa-inwestycyjna ze Wschodem - Ukraina, Rosja, Białoruś
- Wsparcie eksportu przez instytucje rządowe - Polska, Unia Europejska
- Bezpieczeństwo biznesu za granicą - płatności, ubezpieczenia, finansowanie
- Jak obniżyć ryzyka związane z eksportem towarów spożywczych?
- Bariery i zagrożenia inwestycji w krajach Dalekiego Wschodu i Ameryki Południowej

14.00-16.00
Strategie firm mięsnych w sytuacji kurczącej się krajowej bazy surowcowej
- Innowacje w firmach z branży mięsnej - gdzie szukać wyższych marż?
- Import surowca czy produkcja własna?
- Konkurencja wewnątrzsektorowa - wieprzowina, drób, wołowina
- Inwestycje, fuzje i przejęcia w branży mięsnej
- Rosnąca rola promocji i marketingu w strategiach zakładów mięsnych

14.00-16.00
Biznes mleczarski w czasach niskiej rentowności
- Światowy rynek mleczarski w kolejnym „dołku" - konsekwencje dla Polski
- Dla kogo zabraknie surowca, czyli jak zabezpieczyć sobie bazę surowcową?
- Potencjał wzrostu w branży mleczarskiej w Polsce - jak pobudzić popyt?
- Czy galanteria uratuje polskie mleczarnie, czyli w co warto inwestować?
- Polityka UE - jak ustabilizować rynek bez interwencji wewnątrzunijnych?
- Rosnąca rola promocji i marketingu w strategiach branży mleczarskiej

19.00
Gala - Uroczyste wręczenie Nagród Rynku Spożywczego oraz certyfikatów Dobry Produkt - Wybór Ekspertów

Dzień II - 16 października

9.00-11.00
Rynek handlowy i dystrybucyjny w Polsce i CEE. Perspektywa 2012-2020
- Kondycja handlu w kontekście spowolnienia gospodarczego i wojny cenowej
- Potencjał gospodarczy rynku i perspektywy rozwoju
- Mapa handlowa kraju - gdzie warto inwestować?
- Wyzwania dla sieci handlowych - demografia, migracje ludności i rynek pracy
- Strategie rozwoju sieci handlowych w Polsce w czasach dekoniunktury gospodarczej

9.00-11.00
Polska otwarta na inwestorów z sektora rolno-spożywczego
- Specyfika inwestycji w sektorze rolno-spożywczym
- Potencjał inwestycyjny polskiego sektora rolno-spożywczego
- Branże spożywcze z największym potencjałem inwestycyjnym
- Regiony kraju z największymi możliwościami rozwoju branży rolno-spożywczej
- Potencjał surowcowy i pracowniczy jako istotne elementy decyzji inwestycyjnych
- Inwestycje greenfield a rozwój istniejącego potencjału produkcyjnego
- Inwestycje polskiego przemysłu spożywczego w rozwój i badania
- Kryzys szansą na zwiększenie liczby BIZ w sektorze rolno-spożywczym w Polsce
- Tworzenie dobrego klimatu dla inwestycji - ograniczanie barier
- Zachęty dla inwestorów. Co może zrobić samorząd, by ściągnąć inwestycje

11.30.13.30
Kierunki ewolucji rynku handlowego - kto zastąpi hard dyskonty w Polsce?
- Nowe koncepty i formaty handlowe w Polsce
- W jaką stronę zmierzają zmiany w sklepach dyskontowych?
- Supermarkety - format z dużym potencjałem
- Hipermarkety - czy kryzys dużych formatów jest już za nami?
- Sklepy convenience - bliżej klienta, bliżej portfela, bliżej zysków
- Przewagi buduje się wewnątrz, czyli jak sklepy będą wyglądały za 5 lat

11.30-13.30
Łańcuch dostaw przyszłości - nowe modele współpracy dostawców i handlu
- Kierunki ewolucji łańcucha dostaw w Polsce - efektywność i optymalizacja kosztów
- Nowe strategie rozwoju sieci handlowych, nowe modele współpracy z dostawcami
- Łańcuch dostaw przyszłości - czego mogą się spodziewać dostawcy?
- Palety, IT, automatyzacja, nowe rozwiązania techniczne dla dystrybucji i transportu
- Własna sieć dystrybucji firm przetwórczych - docelowa ewolucja modelu
- Firmy transportowe i logistyczne - współpraca z przetwórstwem i handlem
- Outsourcing procesów logistycznych

14:00-16.00
Franczyza w Polsce - małe formaty, wielkie perspektywy
- Perspektywy dla rozwoju systemów franczyzowych w Polsce
- Zagrożenia dla niezależnego handlu w perspektywie 20 lat
- Czy dystrybucja będzie w stanie „ochronić" niezależny handel?
- Rosnące oczekiwania franczyzobiorców wobec franczyzodawców
- Usługi dodatkowe, wsparcie sprzedaży - jak pomóc partnerom biznesowym
- Cena, lokalizacja, asortyment, czyli polski klient wybiera swój sklep

14.00-16.00
E-commerce w sektorze handlu FMCG - czy można na tym zarobić?
- Internet i nowe technologie w Polsce - perspektywy i rozwój
- Sprzedaż żywności w dobie nowoczesnych technologii
- Nowe formy płatności - nowe pomysły na rozwój biznesu handlowego
- Portale społecznościowe, czyli jak słuchać i dostosować produkt do potrzeb klienta
- Technologie mobilne - jak zmienią rynek i zachowania zakupowe konsumenta
- Różne formuły rozwoju e-sklepu - drive in, stop & shop, dowóz do domu klienta

Organizator zastrzega sobie możliwość zmian w agendzie Forum.

Na zakończenie pierwszego dnia Forum odbędzie się wieczorna Gala podczas której wręczone zostaną Nagrody Rynku Spożywczego oraz certyfikaty Dobry Produkt - Wybór Ekspertów. Redakcja nagrody przyznaje w trzech w kategoriach: Lider Rynku Spożywczego oraz Innowacja Rynku Spożywczego. Celem nagród jest wspieranie pozytywnych zmian zachodzących w polskim przemyśle i handlu spożywczym. Nagrodami Rynku Spożywczego honorowane są firmy, innowacje oraz wydarzenia, które ostatnio wyróżniły się w polskim sektorze żywnościowym. 

Certyfikaty "Dobry Produkt - Wybór Ekspertów" redakcja Rynku Spożywczego, portaluspozywczego.pl oraz serwisu dlahandlu.pl wspólnie z Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji (POHID) przyzna już po raz trzeci. Wyróżnienia te mają postać certyfikatów, które producenci i/lub dystrybutorzy będą mogli przez rok eksponować na opakowaniach nagrodzonych produktów. Ich celem jest promocja firm i popularyzacja najlepszych produktów spożywczych, które wyróżniają się jakością, innowacyjnością, sposobem opakowania, i które znajdują największe uznanie u klientów.


EUR PLN CHARTS